Jumaat, 23 Oktober 2009

Kembali setelah lama tidak berusik...Ya Allah segala nya MilikMu..

Alhamdulilah segala puja dan puji hanya untuk yg Esa...Alhamdulilah pada penghulu segala hari ini, jumaat yg penuh kehijauan dapat kuluahkan lagi sesuatu diruang maya ini. Alhamdulilah komputer abang sihat semula. Selepas beberapa minggu terlantar sudah bernyawa2 ikan...Hmm...Alah benda ini tidak cukup kelengkapan diri nya mana mungkin dia gagah berdegung sepanjang hari. Alhamdulilah kipas penyejuk melengkapkan fungsi tubuhnya.

Begitulah juga kita selaku manusia, kurangnya satu-satu fungsi dalam tubuh badan tidak akan memungkinkan kita untuk menempuh kehidupan harian ini dengan baik. Lantaran itu kita perlu memelihara dan menjaga sebaiknya tubuh badan anugerah Ilahi kepada kita. Jangan bermudah-mudah dengan amanah ini. Ingat kita tetap akan dipersoalkannya. Jangan mengambil mudah merosakkannya dengan benda2 yg haram. Rokok, dadah, ganja, makanan yang haram(samada dirinya( ain) atau sumbernya) juga segala benda yg akan merosakkan fungisnya.

Bagi orang-orang yang telah melaziminya, ingatlah kamu akan dipersoal dan dihukum dengan sikap entah berantah kamu itu. Berusahalah meninggalkannya, bertaubatlah untuk kembali ke jalan yang lurus, selagi masa masih ada berusahalah. Sebelum roh meninggalkan jasad dan sebelum kita pergi tak kembali.


Erm.......Banyak sungguh cerita di akhir syawal bebaru ni, macam2 cerita yg tertangguh. Rasanya best jugak kan buat sorotan cerita yg berlaku disepanjang bulan ini. Alhamdulilah yg paling best syawal kali ini poket tak kosong. Jadi dapatlah buat rumah terbuka untuk sahabat2 rapat dan anak2 terengganu yg ada kat mesir ni. Sambung mula...hihi.......abang dah balik kena sambung masak nasi ayam..hehe.sambil2 tunggu daun sup...
>>Tulis artikel penuh disini <<

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih untuk komentar anda, saya amat menghargainya.