Selasa, 19 Mei 2009

Mesir yang kepanasan..


Assalamualaikum....salam buat semua pengunjung blogku..

Hari ni 19 mei 2009, pukul 12.00 pm.

Masyaallah..panasnya mentari hari ini terik memancar bumi khususan li ardilkinanah yang sedang melalui musim panasnya. Memang terasa bahangnya. BUat sahabat2 ardulkinanah yang exam petang banyak-banyak kan lah bersabar yer..Itulah diantara cabaran yang perlu kita hadapi...

Musim panas begini nasihat dan peringatan untuk diriku dan semua banyakkan minum air untuk elakkan badan kekeringan. Kena lah minum lebih dari 8 liter sehari. Rahmat Allah untuk penduduk mesir musim panas banyak sekali jenama buahnya. Jadi bagi kita yang tinggal disini jangan lepaskan peluang makan buah banyak-banyak yer...Ini untuk elakkan kita dari cepat terkena demam dan selsema.




Sebaiknya kalau buat urusan diluar rumah..Sebelum makan atau minum eloklah berkumur dan bersihkan tangan dengan sebaiknya. Dalam suasana mesir yang sedang diserang dengan virus selsema babi dan demam yang berlarutan baiklah kita berhati-hati. Berusaha untuk menjaga kebersihan diri dan persekitaran. Selebihnya kenalah banyakkan berdoa dimohon jauhkan dari penyakit yang berbahaya ini.Mudah-mudahan kita semua selamat dari bala' dan bencanaNya..Ameen..

Bittaufik wa najah untuk semua

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih untuk komentar anda, saya amat menghargainya.

Taman Tasik KualaNerus..

Masjid Taman Tasik Kuala Nerus view dari jambatan turun tepi tasik Cantik Pandangan Atas masjid..Dah macam Biskut nampaknya..