Khamis, 15 Julai 2010

Lamanya xmengupdate blog....

Bismillahirrahmanirrahim.........

Rindu nak berblog , line tenet baru clear ..,,cuci line kali...hua..hua..Alhamdulilah settle jgk masalah ngn syarikat. Buat sahabat2 seblogger bertemu kembali kita alam maya..hehe...byk alam akhir zaman ni kan..dunia realiti, maya, fantasi, mistik yg tengah mencurah2 kat negara kita kan..hm..

Apapun jangan terlupa pulak yer yang kita akan kembali ke satu alam yang dipanggil BARZAKH, alam Mahsyar, dan seterusnya alam abadi xkembali..Agak2 yakin ke tak kita ni pada hari2 yg disebut ni???

Kita akan menemui MATI...yakin lah kan kita akan mati, tapi dihidupkan semula?? Kadang ingat kadang lupa kan...Sebab itu kadang kita banyak buat benda yg dilarang ALLAH kita senang dan mudah tinggal apa yang disuruh...

Lantaran itu saling lah kita ingat mengingat antara kita, bila nak buka mulut ngumpat ingatkan eh tak baik mengumpat Allah dengar...Kan tak terampun pulak dosa..yer..Tengok kawan, adik, mak tak solat tegur lah..Solat lah sebelum kita disolatkan.., Ada yang jarang letak tudung kat kepala, Pesan pakai lah tudung demi Allah bukan berhias..Sebab kita akan mati..Allah bebaskan kita dengan semua nikmatnya di dunia, tidak salahkan kita menyatakan syukur dengan mengikut perintah Nya. Mudahan kita selamat diakhirat yang kekal abadi dapat bersama abu wa ummu basyar...ADAM DAN HAWA di SyurgaNYA ameen..

Intro pendek sebelum meneruskan penulisan di blog ni....Bersama mengingati kematian!!!.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih untuk komentar anda, saya amat menghargainya.