Rabu, 23 November 2011

Peluang Terakhir sebelum esok....

Bismillah....

Inilah peluang yang berbaki u update blog...huhu..sebab esok anak2 politeknik akan pulang ke ne masing..negeri asal mereka..Sudah selesai pengajian..yang berbaki pula pindah rumah lain. Tuan Rumah nak naikkan sewa lagi.Begitulah adat dunia..Patah tumbuh hilang berganti..Malam ni abang nak jamu anak2 tu makan nasi maklubah..Nasi arab jordan ala-ala lah...hehe...

Tengah seronok duk berchatting ngn sahabat lama..line pulak putus2..isy cemburu betul line ni dengan ukhuwwah yang br nak bersambung semula.

Sekarang ni banyak duduk dengan facebook aje..itu yang lembam berblog...apa pun tak akan ditinggalkan ruang ini banyak nostalgia nya.

Selasa, 15 November 2011

Temuduga..

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulilah semalam selesai ditemuduga, keputusannya ditangan Allah. Sepanjang hidup, ini baru kali pertama ditemuduga untuk kerja. Sebelum ini temuduga untuk belajar sahaja. Masuk kali ni, ini kali keempat masuk temuduga..Macam-macam soalan diberikan penumuduga.Alhamdulilah group kami ditanya secara profesional...Ada juga soalan tentang ambiga dan program yg ingin dianjurkan sempena merdeka tu..mm apa kaitannya dengan guru tahfiz agaknya yer..Tapi yer lah nak jadi pendidik semua kena ambik tahu lah..Lebih2 lagi berhaadapan dengan anak-anak dialam menengah ni..Terlebih lagi kecaknaan nya dengan alah benda2 ni..

alakullihal..keputusan temuduga ditangan Allah jika sekiranya saya layak dan kerja itu sesuai untuk saya dan iman saya pasti Allah akan menjanjikan ianya untuk saya...

Hamba mu pasrah dalam redha ya Allah...Permudahkanlah urusan dunia kami sebagai ladang ke akhiratmu...ameenn..