Rabu, 20 April 2011

MAAF???

Kata-kata maaf...
Begitu mudah untuk dilontarkan...
Tahukah hati yang meminta bahawa hati itu telah terluka..
Luka yang kadangkala kering,kadangkala berdarah semula...
Hati yang terlalu lembut dan senantiasa tergores dan tercalar dek kealpaan sikap si peminta..
Mudah, cukup mudah sipeminta meminta..MAAF dan MAAF..
Untuk apa maaf yang dipinta anda

Anak2ku Sayang...along,angah dan adik..

Anak-anakku sayang...
Sungguh kehadiran kalian dalam hidup ummi begitu membahagiakan...
walau kadang-kadang telatah dan sikap kalian membuat ummi marah tapi tidak pernah terselit rasa benci dihati ummi...

Kalian lah jantung dan hati ummi,kalian permata ummi..tiada harta yang lebih berharga yang ummi miliki melainkan along, angah dan adik, juga arwah sikecil raihanah.

Semuanya membesar dirahim ummi dengan rasa cinta dan kasih. Ummi amat terluka andai kalian jatuh dan luka. Ummi akan rasa perit dan pedihnya saat kalian menanggung sakit. Andai dapat kuubah sakit itu menjadi milik ummi akan ummi usahakan agar kalian bebas bahagia..

Seringkali ummi fikirkan tertunaikah sudah hak-hak kalian yang Allah amanahkan pada Ummi dalam kehidupan seharianmu..Cukupkah kasih sayang ummi untuk kalian, cukupkah perhatian ummi pada kalian, cukupkah makan minum kalian ummi uruskan..Adilkah ummi dalam kasih sayang pada kalian..???

Bahagiakah kalian dengan cinta dan kasih ummi pada kalian? Bahagiakah kalian dalam rumahtangga ummi dan abi yang serba kekurangan ini? Ummi yakin kalian akan bahagia andai ummi dan abi berikan cinta dan perhatian yang sepenuhnya buat kalian..

Along..Angah...dan adik...
Maafkan ummi atas segala kekurangan..Disaat ummi juga tidak mampu mengurus diri dengan sebaiknya ummi sedar banyak hak2 kalian yang terabai..Maafkan ummi sayang...Berikan ummi ruang dan masa untuk ummi tebus kembali segala kekurangan dan kedaifan...

Ya Allah didiklah hatiku menjadi ibu yang tinggi dengan sifat sabar dan tenang berhadapan dengan sikap dan tingkah kecil mereka..Jadikan mereka anak2 yang soleh. Murahkanlah rezeki anak-anakku sayang dengan harta yang halal lagi baik. Pancarkanlah dan hidupkanlah hati-hati anakku dengan sinar iman dan taqwa.Hiaskanlah ya Allah peribadi anak-anakku dengan akhlak al-quran dan assunnah.

Anak-anakku..

Ketahuilah sayang hidup ini penuh cabaran dan dugaan tiada yang akan dapat memberikan kekuatan padamu disaat susah dan senang melainkan Allah dan RasulNya. Juga mentaati ummi dan abi..

Suatu hari nanti...Disaat kalian tiada lagi disisi ummi..Disaat kalian mula mengenal alam dewasa hilai tawa, tangisan dan kebisingan juga pelbagai keletah dan perangai kecil kalian akan ummi rindukan...Suara-suara kalian akan bergema dicelah-celah kesunyian hari tuaku andai umurku panjang..
Ya Allah dakaplah cinta dan kasih sayang antara kami dalam dakapan cinta-Mu..Dalam pandangan rahmat dan penuh pengampunan...Ya Allah maafkanlah kami..

Selasa, 19 April 2011

Widad Aleya Qistina...


Widad Aleya Qistina.. Selesai bercukur alhamdulilah..


Sedang mengerling abi.."kenapa lah abi botakkan saya.."

Gunting dulu untuk mudahkan proses mencukur

muka cemas nak kena cukur rambut..

Ini rambut adik sebelum bercukur..

Selasa, 5 April 2011

Kembali berblog di malaysia..............................

Bismillahirrahmanirrahim.....

Lama sangat dah tinggalkn blog ni..whever,mcm2 story ada...kat chatter box pun cam2 yg lalu n singgah aduyai..camne nak buat org singgah tuan umah xnampak..suke hati korang je erk nak wat apa kat situ..

dalam tempoh berpantang ni...byk ruang masa yg kosong..so isi dengan berblog semula. My baby girl pun sporting...alhamdulilah..

Kelahiran bayi yang ke-4 dalam rumahtangga kami..Ya Allah berkatilah, redhoilah, kasih dan cintakanlah sikecil ku yang kami namakan .."WIDAD ALEYA QISTINA". Ramai yg bising, panjangnya...nama.erm nak kata apa..mmg dah berkenan ngn nama2 tu..excited agaknya dapat baby girl jgk..sedikit sebanyak menjadi penghibur hati kami yang pernah duka dengan pemergian si kecil Raihanah....Dalam duka ada ceria kami bersyukur diatas segala kurniaan mu ya Allah...Segalanya adalah anugerah!!.

Terima Kasih ya Allah diatas rahmat dan pemberian Mu yang melangit luas...